21.10

Fia svansar framför mig som vanligt, medan Maja föredrar att värma rumpan på datorburken. Har precis kommit hem efter att ha kört igenom nya combatpasset. Anna dök upp så vi körde ihop och kunde finslipa lite detaljer. De flesta låtarna satt ganska bra, det är som sagt mest detaljer som behöver fixas, så vi är synkroniserade och gör likadant.

Åkte direkt efter jobbet till Monica för att skriva under pappas bouppteckning. Den är snart klar, och Monica har gjort ett jättejobb! Några oväntade pensionsinbetalningarna hade kommit efter pappas dödsdag, så jag ska kolla upp huruvida de ska återbetalas eller inte. Jag ska ha råmaterialskurs på förmiddagen imorgon, och introduktionskurs på eftermiddagen. Ska klämma in samtal till försäkringsbolagen däremellan :o) När jag kom hem hade Johan fixat pepparstark kyckling med klyftpotatis och bearnaisesås, mums!
Kunde dock inte låta bli att brista i skratt när jag såg hans kycklingbitar i stekpannan! Jag rådde honom att skära kycklingen i mindre bitar för att korta ned stektiden. Jag hade inte riktigt tänkt mig bitarna på det sättet bara! Fniss!

Direkt efter maten drog Johan till innebandyn, och jag till Kålleredsanläggningen. Så först nu är vi hemma ordentligt och då är det marsch i säng! Dessutom börjar tydligen en ny säsong av "Hells Kitchen"!
Fatta att det snart är fredag igen! Det är inte klokt vad fort det går!
Pratade med systeryster under middagen, och de funderade på att komma och hälsa på någon helg i oktober. En snabb blick i kalendern visade att vi nästan har något inbokat varje helg! Och att det faktiskt inte är så många helger kvar tills vår Halloweenfest!

Hon sade också att de hade räknat efter, och inte har råd att komma över till bröllopet i maj. Känns tråkigt, men visst förstår man dom. De har nyligen köpt radhus som ska fixas, och har en liten knodd att ta hand om. Det är inte billigt att åka över, och när de ändå är där vill de ju passa på att se lite mera av USA, vilket kostar.

Nej, nu är det dags för lite tandborstning!

Ha en god kväll och sov gott! :o)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hehe, gulligt att laga mat även om det inte blev som du tänkt dig! :) De är ganska bra att ha, de där pojkarna! ;)



Oj oj oj, snart Halloweenfest... våra kostymer måste ordnas nu! Hittat vissa delar till dem, men inte allt... =)



Godnatt!!

2008-09-18 @ 21:51:46
Postat av: Linda till Elin

Visst har de sina ljusa stunder? :o)

Kostymerna ja...heh, kanske dags att ta tag i det! :oP

2008-09-19 @ 07:57:57
Postat av: Johan

Låt mina kyckling bitar vara... dem har inte gjort något!!!!!!!!!

2008-09-19 @ 10:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0