"Tiotusen kronor..."

 





"Du får tio tusen kronor om du säger att du älskar mig..." Dumdidum! Stefan Andersson i Mix Megapols Morrongäng utmanades att skriva en dansbandslåt, då han hävdat att han kunde skriva en sådan på en kvart! Succén är ett faktum: Den är ju helt grym! Hahahaha! Nu ska den ges ut på skiva, och spelning i Skandinaviums "Dansdax" är bokad! Trallvänlig så det förslår, och biter sig fast i hjärnan med en gång! Tänk att bara kunna skriva ihop en låt sådär! De spelade den precis innan jag var framme på jobbet, och där satt man i gulingen, sjöng med och flinade enfaldigt. En rätt bra start på dagen alltså!

Direkt efter jobbet igår hastade jag in till stan för att leta rätt på en väldigt liten men speciell butik. Där hittade jag flera braiga grejor till Halloweenfesten! Resten av kvällen ägnades åt förberedelser. Undertecknad hittade en Fiaspya på golvet vid soffan, och kunde bara tacka vem som helst för att hon inte lagt den i soffan, vilket annars brukar ske nio av tio gånger!
Det känns som det är massor kvar att förbereda, och naturligtvis missade vi grejor när vi handlade igår. Jag är så orolig att maten inte ska räcka, vilket kan rendera ofantliga mängder rester! Men hellre det än att maten skulle ta slut, och gästerna gå hem hungriga - pinsamt!
Jag kan bara säga, att pumpor är hårdvaluta! Varje gång vi varit och handlat, har de varit slut, förutom vid ett tillfälle när två små intorkade saker låg kvar. Som tur var har vi kontakter i form av Nickepicke. Vem kunde tro att han kunde vara till nytta? Höhöhö! Och vem kunde tro att "spindelväv" var ett helt företag att handskas med?

Efter jobbet ska jag iväg på nytt uppdrag för att hitta just det till festen. Sedan blir det hämtmiddag från Lindomes eget thaiställe, då vi helt enkelt inte kommer att ha tid eller ork att laga till något själva.
Trots förberedelserna igår tummade vi inte på en trogen torsdagsvana: "Hells kitchen"!  

Brr! Kallt här på kontoret idag! På med handledsvärmarna!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ska bli så spännande imorgon och se vad ni har hittat på! Både i utklädnad och i pyntande! :) Jag ska ut till en affär idag och se efter en liten detalj till min kostym, annars har jag en annan fiffig lösning! :)



Känner igen det där med att man vill att maten ska räcka, och så blir det oftast maaaaaassor av mat över! Vet inte vad ni lagar och fixar iof, men om det är typ plockmat/buffé så äter ju inte alla fulla portioner av allt.... :)



Vi ses imorgon!

2008-10-31 @ 09:33:29
Postat av: Linda till Elin

Hehe, orkar ni inte fixa någon mat dagen efter, så vet ni vart ni kan åka! :o)

2008-10-31 @ 10:54:07
Postat av: Stefan till Elin

Kommer din skåning att behöva klä ut sig?? :o)

2008-10-31 @ 11:50:39
Postat av: Elin till Stefan

Njae, han ska gå som dansk... det är ju ungefär som vanligt antar jag?! :)

2008-10-31 @ 15:24:04
Postat av: Elin till Linda...

Är ju helschysst! Om inte ni vill ha Halloweenmat som matlådor i en vecka! :)

2008-10-31 @ 15:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0