Kvällning

En ögonblicksbild på vägen in i den beryktade, fruktade, ständigt trafikstocksorsakande Tingstadstunneln!
Jag behöver inte avnjuta den särskilt ofta nu sedan jag bytte arbete, och med just de ovannämnda aspekterna i bakhuvudet, lämnade jag jobbet lite tidigare för att hinna upp till Sävedalen och bankbesöket vi hade inbokat 17.15. Mötet gick bra och handpenningen ska gå iväg innan helgen. 260 000 pix bara sådär. 

Men dagen hade också en annan trevlig punkt, nämligen ett besök i en garnaffär! Äta lunch minimerades till tio minuter eller nåt, för merparten ägnades åt garnshopping, sticknålar och "fästesnålar"!  
Helena, min kollega är proffsstickare sedan liten stinta, och har som sagt introducerat mig för denna ädla konst. Så nu har jag efter mina två första tveksamma övningsskapelser, påbörjat Johans halsduk! Eller ja, Helena lade faktiskt upp och körde de två första varven. Det är tydligen lite svårare i början, så hon offrade sig för att ge mig bästa möjliga utgångsläge.
Men där är de alltså! Mina gröna och svarta nystan, fina va? Jag kör varannan rät och avig maska, då det ger ett resårliknande resultat, vilket jag tyckte var snyggt. Randig ska den bli!

Men SÅ kul det var att gå i affären och se alla fina färger, goa garn och fantastiska grejor som stickats och visades upp! Jag vill också kunna sticka sådana saker! En poncho, mössa, tröja, vantar, sockar! Frågan är bara om jag har tålamodet. Bäst jag ser till att klara av detta första projekt i alla fall.

Måste bara få berätta att Helena gillar att sticka, men det kanske jag redan skrivit? Har jag däremot berättat hur mycket hon gillar att sticka? Så pass mycket att jag hjälpte henne hämta en beställning hon gjort på nätet? I utbyte av att hon hjälpte och introducerade mig, erbjöd jag min och gulingens hjälp att hämta sagda beställning. 76 garnnystan! Sjuttiosex!

Nej, nu måste jag sticka några varv innan Johan kommer från innebandyn!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja visst är det underbart att se alla fina garner. Man blir smått tokig. :o) Du är jätteduktig som kommit igång med halsduken! Jag vill också köpa 76 garnnystan (bara för att), men var ska man ha dem? :o)

2008-10-16 @ 20:20:59
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Stefan

När kan man börja beställa? .o)

2008-10-16 @ 21:34:34
Postat av: Becca

Linda vi saknar dig jättemycket! :'(<3

Kom och hälsa på oss snart? (a)



Puss och Kram, Becca 9a

2008-10-16 @ 22:51:29
Postat av: Elin

Åååå, halsdukar... men färgerna var väl sådär? ;)

2008-10-17 @ 07:04:29
Postat av: Linda till Anna

Tacktack, det är riktigt roligt än så länge i alla fall! :o)

Hehe, man får kanske sprida ut nystanen. Ett här, ett där...!

2008-10-17 @ 08:03:55
Postat av: Linda till Becca

Åh, Rebecka, vad kul att du kikade förbi! Jag tänker på er ibland ska ni veta. Går det bra? Hur mår nì? Vill försöka komma loss och hälsa på någon gång! Hälsa alla!

2008-10-17 @ 08:06:36
Postat av: Linda till Stefan

När du vill! Jag har en beställningslista redo! :o)

Vad önskas? You name it, I´ll fix it! Men jag ger inga som helst garandtier på resultatet bara så du vet! :o)

2008-10-17 @ 08:08:02
Postat av: Becca

Jaa det går bra! Bea är mycket bättre än vi trodde :) Mm, du måste hälsa på snart! :D

2008-10-17 @ 22:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0