Fick ännu ett...

...kedjemail som påtagligt påvisade hur bra man har det, och inte har minsta rätt att gnälla över i-landsproblematiken. Därför konstaterar jag bara nu, att gulingen ännu en gång är inlagd för observation. När det var dags att åka till jobbet, vred jag om nyckeln, och hörde med en gång att gulingen inte alls lät som vanligt! oUum-oUum-oUum...
Väldigt ojämn tomgång, och lät och kändes som en obelanserad fläkt. En gul varningslampa blinkar med en motorsymbol. Jag bläddrar oroligt i instruktionsboken och finner "Motorelektronikfel - kontakta SEAT verkstad".
Sagt och gjort, ringer Göte Carlssons och beskriver problemet. Kan jag åka till jobbet?
"-Nej, du bör nog komma in med den. Framför allt om den går ojämnt."

Jahapp, snigelkö längs E6:an vilket visar sig bero på en lastbil med "Bred last" som blockerar vänster körfält vid Ullevimotet. Jag får ligga och smågasa hela tiden, då det känns som man ska få motorstopp vid tomgångskörning. Men jag tar mig till verkstaden på andra sidan stan i alla fall, lämnar gulingen i deras ömma händer och flyttar över mina pinaler till en grå Ibiza. Jag får låna den gratis!!
Karln i verkstaden föreslår möjligt fel på en tändspole när jag frågar, men man vet ju aldrig. Förhoppningsvis blir den klar under dagen, men jag har möte i eftermiddag och pass 18.10. Genast ser jag framför mig hur jag snigelstressar genom stan och Tingstadstunneln från verkstaden för att hinna till mitt pass, men varför ta ut något i förskott?

Johan är orolig och nere. När han ringde mäklaren igår, hade han en inbokad visning till idag. Vi behöver fler visningar, gärna en helg, och innan festen! Vår tid för förberedelser bara krymper mer och mer! Det är lite nedslående att intresset var så lågt, men också ganska väntat med tanke på hur det ser ut nu på bostadsmarknaden.

Lite missmodigt städade vi vidare igår. Jag kunde inte låta bli att känna det en smula meningslöst. Men vem vet? Är de intresserade trots ekonomiska läget just nu, så är de kanske väldigt intresserade? I vilket fall, så ville man inte att deras intryck skulle förämras pga taskig städning i varje fall. Varje liten detalj räknas känns det som.

Efteråt stickade jag som en tok i sängen. Den tar sig! :o)
Jag gillar faktiskt färgerna väldigt mycket, och även det de står för - GAIS, lagandan, den där ... det där som på något sätt förenar alla som hejar på sitt favoritlag. Det där som gör mig smått sentimental när jag följt med på matcher och ser stora som små i lagets färger.
Jag minns när vi tog en promenad runt Delsjön, direkt efter Johans fotbollsskola, vilket innebar att han hade GAIS-kläderna på.
Det var en jättefin dag och mycket folk var ute och gick.
"-Heja GAIS", sade en del, eller från andra kom roliga anspelningar som uppenbarligen hejade på ett annat lag. Är jag knasig eller? :o)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hjälp vad du stickar! :) Kul att se resultatet! :)



Jobbigt med att det bara är en inbokad på visningen men man kan ju hoppas att det kan ordna sig med dem som är inbokade iaf!



Håller tummarna!

2008-10-21 @ 09:35:38
Postat av: Anna

Ja, du är lite tokig. Hehe. Nej då, själv kan jag gå omkring och nynna på Luleå hockeys slagdänga "muskler utav stål" och jag är heller inte nåt stort fan.



Jag röstar på öppen visning jag. Då är det ofta någon som inte tänkt sig att köpa som blir sååå sugen... Jag vet hur jag själv fungerar, hehe.

2008-10-21 @ 09:52:50
URL: http://andasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0