Bank och barn!


Nej, inte förhastade tankar här nu! Men då jag förmodar (med tanke på bloggen), att det nu är officiellt, säger jag G-R-A-T-T-I-S Elin och Andreas!! Knodd på väg!!
Dessutom ännu ett grattis till Andreas som äntligen fått jobb här uppe så de kan vara tillsammans hela tiden sista månaderna och framigent!




Köttfärspajen är på gång. Inväntar bara Johan från innebandyn och passar på att uppdatera lite under tiden. Bankbesöket gick väl bra antar jag. Fortfarande inga problem att låna, och vi ska ha god marginaler även om en av oss tex skulle vara föräldraledig eller gå på a-kassa. Känns skönt att veta!
Sedan är det ju kasst husköpar- och säljarläge nu när det är så turbulent med ekonomin. Största problemet för oss är ju att få Johans hus sålt. Risken är ju stor att man blir stående länge med två hus! En försäkring kan tecknas som tar över räntekostnaderna efter tre månader, men ändå.
Vi ska då inte gå med på första november, utan snarare kontra med första december eller januari! Jag lägger beslutet på Johan faktiskt, då det hans hus och som jag anser att han måste få besluta om han känner sig redo att våga sälja.
Jag gillar huset i Olofstorp och skulle nog trivas där, skulle kanske få en känsla av att missa något fint om vi inte tar det. Men samtidigt finns det alltid fler chanser och fler hus, så det är ingen katastrof om det går oss ur händerna. Jag vill att Johan ska känna 100 procent för det! Jag är nog mera anpassningsbar för var vi hamnar rent geografiskt, då jag är så van att flytta, alltid funnit mig till rätta där jag hamnat, och inte har några "kontakter" till någon speciell plats här nere.

När det nu dessutom ser ut som det gär på bostadsmarknaden, så ska man kanske passa på att "skambjú" på de större husen! Det andra i Olofstorp till exempel som låg på drygt 2,8 i utgångspris. Tänk på att det vi nu funderar på började på drygt 3,2!
Johan lär ju också få sämre för sitt, så det jämnar liksom ut sig.

Nej, nu är det dags att köra in pajen i ugnen!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag tackar och bockar, det känns riktigt bra! :)

Hoppas att det löser sig med huset.

Hälsa spy-fia

2008-10-02 @ 20:43:06
Postat av: gråtiger

Meh!

Skrämmas så? ;)

2008-10-03 @ 00:01:50
URL: http://achromatic.blogg.se/
Postat av: Elin

Tackar! :)



Ja, två hus vill man ju inte blir stående med i dagens läge så hoppas att det blir en bra lösning på det hela! Finns ju fler hus också, men har man fastnat för ett är det svårt att släppa! Så hoppas inflytten kan skjutas ett tag isf, och att det blir som ni önskar!



2008-10-03 @ 06:41:59
Postat av: Linda till lilltigern

Hihi!

2008-10-03 @ 08:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0