07.29

En seg och trött Linda visar fötterna idag. Får se hur det blir med kvällens pass, om det blir tillräckligt många bokade deltagare. Känner att det skulle vara rätt skönt att vara ledig.
Trodde vi hunnit förbereda det mesta inför mäklarens fotografering igår, så vi bara hade "finputsningen" kvar, men icke! Direkt efter hemkomsten grejade vi på i nedervåningen. Plockade, gömde undan, flyttade möbler. Gillestugan liknar nästan ett eget litet rum nu. Men man får inte kika runt hörnen...! :o)
Mäklarnas tips var bland annat att ha färsk frukt i skål eller fräscha blommor på bordet. Hm, too late!

Det ska ju vara så avskalat och opersonligt som möjligt, så småtavlor, tidningsställ, överflödiga prydnader och dylikt ska bort! Johan hade fixat uteplatsen medan jag tränade, så den nu ser mycket bättre ut. Middagen bestod av ost och kex med lite skivor av min tjälknöl. Komplett och näringsriktig! Heh. Kylen är proppfull med mat efter helgens storhandling, men ingen av oss orkar laga något. Kan ju vara en anledning till att vi är sega idag! Hm...Klockan hade knappt passerat nio när vi stupade i säng och slötittade på "Prinsen och jag". Lagom avancerat för två segisar.


Jag tog en bild medan jag höll på att göra mig klar för combatpasset igår. Vårt instruktörsrum är rätt stort och mysigt, men det saknar tyvärr både dusch och toalett. Särskilt det sista hade inte varit så dumt att ha ibland! :o)

Passet gick rätt bra. Lite strul med ljudet under uppvärmningen med rundgång och sådant, men det är svårt att korrigera volymerna samtidigt som man ska leda koreografin! Det är ju ett reglage för musiken, och ett för headset, och de kan vara lite kinkiga sinsemellan. Fick springa fram och tillbaka till stereon och det är så irriterande! Nåväl, därefter förlöpte det bra, och det var trångt! Tror det var så gott som fullt faktiskt!
Detta pass är inte lika konditionskrävande som det föregående. Däremot är det mera styrka, så de varierar sig vilket är rätt bra. Nu kör vi i tre månader innan det är dags för nästa. 

Så läget är nu:
- Fotografering idag medan vi är på jobbet. Jag försökte bädda så fint som möjligt, men vi har ju inget överkast (som mäklarna rekommenderade), och så fort jag fått det någorlunda slätt hoppade Fia upp och levde rövare! När fotografen kommer lär det väl se ut som vi aldrig ens försökt att bädda! Kattskrälle. :o)

- Skriva avtal på fredag. Till "middagen" igår kom Johan ihåg att han ju tagit på sig att hämta den skylift bostadsföreningen hyrt inför höststädningen. Och den ska hämtas den dagen! Han har ju inte ens dragkrok på goldie, så inte vet jag hur han tänkte när han tog på sig den uppgiften!

- Innebandy otäckt tidigt på lördagen, sedan direkt hem för att hjälpa till med områdets höststädning.

- Fotbollsskolan för Johan på söndagsförmiddagen, sedan Halloweenförberedelser.

Vi är alltså helfria ikväll! Lär bli en komakväll... :o)

Jag fick ett mail från Jenny, min barndomsvän uppe i Piteå. Deras katt har ju fått ungar, och hon skickade några bilder! Visst är de underbara! Ååh, jag vill också ha kattungar tumlandes omkring hemma!
Jag minns all den tid jag och Jenny tillbringade hos "dom-där-uppe" vid sommarstugan och deras kattungar. Man fick aldrig nog!

"Avundsjuk, jag e så avundsjuk!"

Ha en bra dag! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0