Lunch!

 

Vem kan hjälpa doggie!? Stormen slog omkull vår fina rondellhundis! Eller vilar han sig bara?
 
Gulingen är så skitig nu att det är hemskt (kolla backspegeln!) Trots det är hon ändå en färgklick på vår parkering. Tvagning står på helgens program, samt viss städning. Jag har fortfarande inte ordnat till i bagaget efter punkteringarna, så domkraft, bultskydd och attiraljer ligger bara huller om buller. Funderar på att inhandla ett par navkapslar också, men vet inte om det är mödan lönt. Okej, det är kanske inte så snyggt med nakna fälgar, men på håll funkar de svarta sulorna riktigt bra till gulingens svid, istället för ett par metallgrå plastsaker.

När jag kom till byggnaden jag har kurserna i, hämtade jag nyckeln till salen i receptionen, knallade längre in i domänerna, men nekades inträde! Tillbaka till receptionen: Min kortaccess har gått ut, och chefen måste fixa ny! Jag ska ha kurs om 15 minuter, och hon får inte släppa in mig, trots att hon känner igen mig!
Vi löser det med att jag får besöksbricka, och den salsansvariga släpper in mig.
Efter kursen går jag en trappa ned där jag vet att min chef ska sitta...någonstans. Lite planlöst vandrar jag omkring i hopp om att hitta en namn"karta" eller ett känt ansikte.
En kvinna och en man kommer fram och frågar om de kan hjäpa mig. Jag får nämligen inte gå omkring hur som helst på egen hand med besöksbricka! Jag uppfattar att de har hand om säkerhet och passerkort, och att de är tydligt förgrymmade. Besökare måste ha en följeslagare "inifrån". De lugnar sig när de ser mina vanliga passerkort, och jag förklarat omständigheterna. Jag letar min chef så hon kan ge mig ny access! Imorgon har jag ny kurs, och kommer då att ha samma problem. Vem är min chef? Hon ringer receptionen för att verifiera att hon ska sitta i de trakterna jag befinner mig i, och följer mig sedan dit. Hon är dock inte där.
Kvinnan mjuknar och säger att felet inte är mitt, utan nästan deras för att jag på ett sätt är kund till dom och inte informerats att accessen var på väg ut. Jag får hennes telefonnummer att ringa om jag inte hunnit lösa accessen med min chef, så släpper hon in mig.
 Bra på ett sätt i och för sig att de har koll på säkerheten, men tänk om jag inte haft mina passerkort med mig?

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja visst är det bängligt när det krånglar att komma in...



Min bil har inte tvättats sedan i somras. Men har också bara tankats två gånger sedan dess också så man kan gissa hur ofta den är ute och åker. Det blir mest finkörningar till affären. Fördelen med att bo i en mindre stad... ;o)

2008-11-20 @ 13:00:53
Postat av: Linda till Anna

Tv, TVÅ gånger! Jag trodde det var dyrare att ha bil uppe i glesbygden! :o) Men snarare är det billigare att bo centralt, ur bilsynpunkt sett. Jag tankar cirkus en gång i veckan! Gulingen är som sagt dyr i drift. Eller är det kanske jag som är det? :oP

2008-11-20 @ 16:16:41
Postat av: Anna

Nu går jag ju till jobbet varje dag. Finns nämligen inga parkeringar i stan där jag jobbar. Jo några finns det kanske, men då ska man vara på plats vid sju och det vill jag inte. :o)

2008-11-20 @ 17:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0