Blö

Tid: 9.05
Hör: Tre datorfläktar
Har: Klivit upp ur sängen
Bär: Sportlifebyxorna, Björn Rosenström t-shirt och poncho nr 1
Ska: Kanske äta något, kanske lägga mig och sticka

Blöh. Har inte den där svidande halsen där man gruvar sig för att svälja, utan istället brännande nålar varje gång man hostar. Det kan vara långa uppehåll, men när hostan väl kommer så vill den aldrig ta slut! Ynkynk.
Och visst är det irriterande när man ska sova och en näsborre är totaltät! Ligger man med huvudet åt vänster, tätas vänster igen, lutar man åt höger, tja, så täpps höger igen. Jag brukar försöka hitta ett mellanläge och lägga mig rakt när ungefär hälften runnit över. Fungerar aldrig.
Det mysiga med tät näsa när man ska sova, är att den begränsade lufttillförseln otvetydligt medför dregel. Flera gånger under natten vaknar man och känner den när vårvarma läskiga högen vid kinden, och ännu mera brännande hals, pga att den öppna munnen också bidrar till att jag snarkar!
Jag smackar äcklat, torkar av mig på täcket eller en annan del av kudden, sväljer motvilligt, vänder på kudden och somnar om.
Säg att det inte bara är jag som gör så?


Det blev en liten promenad i höstmörkret igår, vilket var väldigt skönt. Senare hamnade jag i sängen med min stickning, bläddrade håglöst bland tv-kanalerna, och fastnade på kanal 2! Ettan och tvåan brukar jag annars väldigt sällan ens ge mig in i. Typisk Linda-flippande: Börja på 3:an och flippa uppåt till Animal Planet. Vänd och flippa nedat tills du är tillbaka på 3:an. Upprepa minst tre gånger.

På tvåan visade det sig vara "The Axis of Evil Comedy Tour"
Grymt rolig komik kring fördomar och dagens verklighet! Se detta!
Därefter var det "Chris Rock: Kill the messenger", samma typ av humor, otroligt bra levererat!  
Jag är nog bland de mest svårflörtade när det gäller komedi. Jag kan fatta poängen och tycka det är fyndigt, men kommer ofta inte längre än till ett småleende. Här kunde jag inte låta bli att skratta rätt ut, så grymt bra de var!


Ser ut att bli en fin dag idag. Vi har storhandling på schemat när Johan kommer tillbaka från fotbollsskolan. Dammsugaren skulle behöva rastas också, och toaletten börjar likna en man hittar på centralstationen!

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vi fastnade också vid de programmen. Det första tyckte jag var roligare än de andra. We´re persian, mjau... hahaha.

2008-11-16 @ 09:59:04
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Anna

Ja, jag håller med. Chris var liite väl på knivseggen ibland kändes det som, även om han räddade upp det. Vilken halva av den kvinnliga befolkingen tillhör du? Fniss!



Persians talk sloow! Hahaha!



2008-11-16 @ 10:16:33
Postat av: Elin

Hehe, så gör aaaaldrig jag när jag sover med halsont.... ;)



Hehe, vi fastnade också framför de programmen igår! Tyckte det första var bäst, men det andra hade sina poänger det också! :)



Nu är det städdax här, och sen ska jag se om jag orkar springa en runda!

2008-11-16 @ 12:31:29
Postat av: Stefan

Honing. Behöver man säga mer?

Känn på det, ligger fint på läppen samtidigt som det ger positiva assosiationer?



Nalle Puh kan aldrig ha fel!!

2008-11-16 @ 15:29:27
Postat av: Linda till Stefan

Mmm! Johan kom med varmt te och honing igår! Han e snäll ibland! :o)

2008-11-16 @ 16:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0