Kliar litegrann...

...efter en helg i solen! Det är stressande på ett sätt med en molnfri himmel och strålande sol. Då måste man ju bara ut och göra något, ta vara på denna högenergiska strålning när den väl behagar grilla oss!
Ni vet när man lämnat en iskall västkust"vinter" för en solsemester och stelbent staplar ur planet? Den där första känslan när den tropiska värmen nästan slår emot dig och dränker dig under några klastrofobiska sekunder? Precis den känslan fick jag när jag lämnade jobbet i torsdags och fredags (står med filt över axlarna, då jag efter helgens värme glömde bort att kortärmat är lika med frostskador när jag åkte imorse).

Vi lämnade som sagt in ringarna i torsdags, och drog sedan till Gunnebo för att beta av några kontroller från "Naturpasset". Det är väldigt mysig skog och fina omgivningar där ute, men energin var inte på topp i värmen.

Ringarna var klara på fredagen. "Johan - Linda 27.6 -08" finns nu att beskåda inuti min. Vi ville gärna få in Treriksröset också, men då hade jag fått ha ett finger i falukorvsstorlek för utrymmets skull. Och det hade ju sett lite konstigt ut!
På kvällen bjöds vi på räkfrossa hos Elin och Andreas, medan Johan hjälpte dom med sin dator. "Format C:" hörde visst till stenåldern, så Johan fick förklara med en pedagogik värdig min egen, att man nu bara behövde köra in Windowsskivan, så skötte alltihop sig självt! Jahapp.
Räkor e gott. Några stycken i varje fall. Omtänksamma som de är, hade de ett gäng smaskiga tillbehör, som en icke infödd västkustbo kunde frossa på. :o)
Efteråt gjorde jag en repris på väluppfostrad och mycket social handling. Jag somnade i soffan! Jag tillskriver denna handling på en hård arbetsvecka i ryggen (eeh), eller en vansinnigt bekväm soffa (sant!), i kombination med en välfylld mage (också sant). Johan och Andreas fick visst spela av sig lite NHL.hockey på Andreas blänkande fina PS3:a i varje fall.

Lördagen var vigd åt "Rännan", en mytomspunnen skåra i sandbotten mellan Dagholmarna i vattnet utanför Johans lantställe. Undertecknad fegade på den solstekta klippan, frossade i Elins medhavda lunch och fjäskade med Tomas strykrädda men fina vovve. Till slut kände dock tom jag att skinnet hotade anta en knaperstekt baconstruktur, så det västkustska vattnet såg frestande ut. Välsignade badskor! Ett av de bästa köp jag - nej, Johan gjort åt mig (näst efter ringarna)!
När tången inte längre behagade växa i dungar som jag med hjärtat i halsgropen kunde snirkla mig runt, bar han mig gentlemannamässigt igenom eländet medan jag krampaktigt knep ihop ögonen eller tillbad de icke existerande molnen.
Denna "ränna", är grund sandbotten, grund sandbotten, tvärdjupt vatten med dolda fasor (spännande marint liv enl andra), grund sandbotten, grund sandbotten. Och vattnet var härligt! Premiärbad för krukor från norrland i det västkustska havet, och stundtals var det tom varmare i vattnet än ovan! Skoj och kul var det!

Dagen avslutades med god thaimat i Stenungsund, och som alltid efter en heldag i solen, var vi alla jättepigga...

Trots den sedvanliga insmörjningen, nej fel, indränkningen av solkräm faktor 30, kliade det både här och där till morgondagen. Till min stora lättnad är klådan inte lika illa som föregående år. Det blir bättre och bättre!
Trots det kan man ju inte låta bli att vara ute när det är så fint väder! Så igår tog jag och Johan cykeln ut till havet, där jag badade för andra gången! Härligt efter det svettiga pedalandet, och ont i häcken fick man.
Fick tre maskiner tvättade också, och påfyllnad i kylskåpet. Över det hela väldigt nöjd med min helg!

Apropå ont i häcken, får jag inte glömma naprapaten idag! Ska bli intressant att höra om han har något att säga om min oböjliga rygg och ömma svans. Johan ska på GAIS-match ikväll på Ullevi. Får se om jag hänger med. Han har fortfarande inte riktigt förlåtit mig för att jag somnade under en Frölunda-match...men hallå, det var i periodvilan!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, sov du lite på GAIS matchen oxå, det tror jag uppskattas! =)



Var en härlig dag i, och vid, rännan! Skönt att värmen kom, ochh att den öven infann isg under helgen så att ni arbetsmyror oxå fick ta del av den! Är nere i Hbg nu, och blir nog lite bad skulle jag tro... Syster med familj kommer ner idag så får se vad vi hittar på!



Ha det gott!!

2008-07-28 @ 10:50:23
Postat av: Nik*as We**ström

Alla somnar väl när Fröluda spelar sin tristesshockey? GAIS är inte mycket att ha det heller...

2008-07-28 @ 12:28:53
URL: http://jagarintesmart.se
Postat av: Anna

Ja det är ju verkligen synd om dig... att det kliar så menar jag. MEN HÅLL DIG INNE DÅ! Ironin flödar. Stugan var inte till belåtenhet - för Emma ja men inte för oss vuxna. Vi får spana vidare. Kram!

2008-07-28 @ 15:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0