Känner mig naken...

Sådär, nu tändes äntligen ljuset där man sitter! Har suttit i mörkret och matat in den sista datan i det exceldokument som jag pysslat med under veckan. Solen må stråla till max på utsidan, men det når inte riktigt in där man sitter i västerläge.
Igår lämnade vi in våra förlovningsringar för gravering på insidan. Vår guldsmed uppfyllde alla förutfattade meningar man faktiskt hade om detta släkte. Har ni sett "Toy story 2"? Den där dockrestaurören (heter det så??), så såg guldsmeden ut! Till och med hängslena hade han!
Har vi tur blir de klara idag. Men jag känner mig naken utan ringen nu! :o/

Det är lite knepigt att det faktiskt går så pass bra att jobba, trots det fina vädret och den mångåriga vanan från lärarjobbet med dess sommarledighet. Men kan ju inte sakna något man inte har? Nej, det låter ju helsnurrigt. Visst vill man vara ledig för ledighetens skull. Men när jag jobbar är jag så inne på det, och ledighet, ligga och sola osv blir så främmande där man sitter på insidan och inte känner värmen. När dagen är slut och värmen omsluter en, slår det en att: "Shit, en sådan här toppendag, och man har suttit inne hela tiden!"
Nåja, vad är en dag i solen? Jag har det rätt gott här där jag sitter för mig själv. Den första av de två ensamma veckorna har gått jättebra, jag trivs ju att vara ensam. Det hade nog varit värre för en person som behöver folk omkring sig och vill prata titt som tätt...

Mycket på nyheterna om Pridefestivalen, eller "Euro-pride" som den upphöjts till nu. Kikade in på Aftonbladet, eller om det var Expressen som hastigast i morse. En stor bild och rubrik "Gay-prinsen"! Vad är det för nyhet?? Snacka om att nyhetsflödets prioriteringar är snedvridna...

Kommentarer
Postat av: Elin

Hello!



Ja, det känns jättekonstigt om man tar av sig ringen som t.ex. för graveringen - något saknas hela tiden! Men hoppas ni får tillbaka dem idag så att du blir lite mer påklädd igen! =)

2008-07-25 @ 09:50:15
URL: http://elinapelina.blogg.se/
Postat av: Anna

Hm, när du säger det så upplever jag fortfarande att ringen saknas. Kan ibland komma på mig att vilja börja fippla med den. Läskigt.



Jag tycker det låter som du hamnat i rätt miljö just nu. Ensamvarg som du är. Sen kan man faktiskt tycka om att jobba inne trots finväder ute. Minsann. Kram!

2008-07-26 @ 07:47:37
URL: http://andasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0