I väntan på Hell!

Som en äggsjuk höna velade jag hela vägen hen från jobbet idag. Skulle jag dra till Almedalsanläggningen och träna eller inte? De hade sin release där, och skulle också köra tre instruktörer, så jag var lite nyfiken på hur de var. Dessutom behövde jag ju träna mera på koreografin, men så hade jag ju tänkt vara med på Frölundas release imorgon!

Väl hemma körde jag igång en tvättmaskin, packade väskan och styrde min mycket smutsiga guling mot Almedal. Jag gömde mig längst bak för att kunna mygla så mycket som möjligt, för väl där kände jag ingen motivation alls! Men nu fick jag repetera passet en gång i alla fall. Så kom nästa utmaning - middag!
McDonalds? Blä.
Pizza? Nä.
Handla något? Orka!
Havregrynsgröt? Tja, varför inte? I brist på grötkorvar.

Men så tog jag mig i kragen och tvingade mig själv att se möjligheterna i kylen. Så det blev en riktigt god pastasallad! Klappklapp på axeln, nu har jag förtjänat att slappna av framför de två sista avsnitten av Hells kitchen!
Får se om jag kör Frölunda imorgon.

Imorgon, äntligen kommer Oo hem! Jag har en känsla av att han kommer att vara ganska sliten. Men ikväll fick han visst käka middag i Turning torso! När jag fick det messet kände hur extra ynklig en havregrynsmiddag skulle te sig i min ensamhet.
Ringde Anna på väg hem från jobbet för att tigga lite medlidande för min ensamhet, men det hade man inget för! Men att ringa en sönderstressad mamma som är ute i butiker med sin lilla telning, och klaga över att man är helt a-l-o-n-e är ett exempel på handling innan ordentlig tanke! :o) Jag tror hon inte skulle ha så mycket emot att vara ensam en vecka.  Jag hoppas de får det riktigt gott nere i solen, dit de åker nästa vecka!

Nu ska jag plocka undan lite, så man kan ägna sig lite mera åt helgaktiviteter när det sedan är helg. För det är det snart!

Kommentarer
Postat av: Marita

Mums den salladen såg riktigt god ut-bra jobbat Linda.

Ha nu en trevlig fredag o lördag med blivande maken:))

2008-12-19 @ 07:07:37
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Tackar, tackar! Och detsamma! :o)

2008-12-19 @ 07:38:32
Postat av: Elin

Ser smaskigt ut ju! :) Motivationen att laga mat är ju inte på topp om man lagar bara till sig själv - bra att ha lite snabbfixat att ta till! :)



Men ensamhet om man inte valt det själv är ju inte kul, och då vill man ju klaga! Men man får tänka på til vem ibland kanske ;)

2008-12-19 @ 08:23:00
Postat av: Linda till Elin

Hehe, precis! Jag må vara ensamvarg, men utan Oo känner jag mig verkligen ensam ibland! Ack! :o)

2008-12-19 @ 09:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0