Blänkande lack och ömma armar.

Jepp! Min guling är så blank och fin att mina ögon nästan tåras! Köpte bilvårdsgrejor för nästan tusen spänn igår och bosatte mig i OKQ8:as "Gör-det-själv" i dryga 4,5 timmar!
Eftersom jag är sådan rookie på yttre bilvård, sökte jag råd hos Micros hjälpsamma expediter som genast såg ett tacksamt offer att överösa med produkter och facktermer. Som tur var hade jag Nicklas polermaskin att låna, annars hade jag väl gått därifrån med en sådan också!
Sedan skulle man hålla reda på i vilken ordning allt skulle på, plus tillvägagångssätt....

"Driftinformation: Säkringar i ett av våra datorskåp har gått, vilket gör att man just nu inte kan logga in. Vi uppdaterar med mer information så fort vi har någon"

Okej, jag hade skrivit bra mycket mera innan detta inträffade hos blogg.se! Det enda som blev kvar var början! Suck och suck igen!!
Var var jag? Alltså:  Bilschampo, rubbing, vax, polish, sämskskinn (eller vad det heter), trassel och "polemaskinsmuffar". 4,5 timmar + värkande armar = slät och fin lack utan mossliknande utväxter på taket och fossilerade insekter marinerade i månadsgammal trafiksmuts. Orkade dock inte ta fälgarna, och dammsög bara insidan. Resten av kvällen blev avslappnad, med massage av Johan som vaknat till efter att ha sovit bort baksmällan hela dagen, och tittat på Gaismatch på kvällen.
Lördagens flytt av farmor gick smidigt, och ömsom ganska komisk, då nästan tiotalet karlar stod och trängdes i hennes nya lilla etta och dividerade hurvida soffan skulle stå kontra säng och tv.

Sedan tog vi det lugnt någon timme innan vi hämtade Andreas och Elin för kräftskiva i Lilla Edet. På vägen dit gjorde vi ett stopp på Ica Maxi i Kungälv, och där låg den gulligaste kräfta av alla och såg övergiven ut! Vi bara måste förbarma oss över den, och jag tyckte iaf att den smakade bättre än de som verkat som modell...
Jag åt väl typ en och en halv kräfta, sedan fick det räcka. Sill och färskpotatis á la midsommarstil passade mig bättre.
    

Martin och Jeanette bodde verkligen jättefint, och med sovrummet grymt naturnära...bokstavligen talat! Blir spännande att se huset när allting är färdigfixat... och ska jag tro vittnen med inside-information, så får jag visst beväpna mig med lite tålamod. :o)

Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt att gulingen blev så fin efter allt slit! :) Vi kom ut en lång promenix i Änggårdsbergen till slut igår, men var hyfsat sega båda två! :)



2008-08-25 @ 20:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0