Prao = Yaho!!

Okej, det var väl inte den fyndigaste rubriken, menmen. Niorna är på prao, vilket medfört att nästan hälften av mina lektioner fallit bort denna vecka! Vad gör man då men all denna extratid? Jo, sådant som man annars inte hunnit ta sig tid till! Som att prata ordentligt med sina kvarvarande elever, röja i materialrummet, skriva ansökan för medieklassrum, fixa inköp, se över ekonomin, osv. Framför allt känns det så himla bra att ha tid att prata med mina mentorselever.
Nästa vecka har allihopa lov, och det enda obligatoriska vi lärare har, är en förläsning på onsdagen. Resterande tid kan vi ägna åt seminarier och föreläsningar i Gbg, eller på vår arbetsplats. Jag har valt det sistnämnda, för att kunna fortsätta jobba undan och kanske hinna tänka lite framåt, planera något lite extra i något av ämnena.

Jag svängde förbi GRutbildning på vägen hem idag. Tack vare alla våra praktikanter vi haft, så har vi rätt mycket extrapengar, så jag hittade en massa roliga och intressanta matematikgrejer! Mina två studenter kommer tillbaka i december, så jag måste försöka förbereda lite inför deras ankomst.

På fredag åker vi till Stockholm och hälsar på lille Aron, min systerson! Jag besökte Baby proffset för att köpa en present Nina önskade sig. Köpte två presenter till...och har två...nej, tre sedan tidigare! Det finns ju så mycket gulligt att köpa!

Jag och Johan har varit ute på en joggingrunda ikväll som kändes riktigt bra i kroppen. Bara han tar sig in i duschen nu så ska vi slå oss ned och kolla på inspelade CSI :o)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Linda! Hoppas det var bra i Sthlm!! Om du inte vet vad du ska ge Johan i julklapp (om tomten kommer till en sån bråkstake förstås) så har jag en idé! Skriver den inte här, för vet ju inte vem eller vilka som nosar omrking här, men maila mig [email protected] om du är intresserad av ett tips! :)
Ha det gott! Kram Elin

2007-10-29 @ 19:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0